Nog een weekje werken

15 april 2017 - Bow Bridge, Australië

Lieve lezers,

Zondagavond gaan we na de wandeling bij de prachtige Conspicious Cliffs, nog een klein rondje hardlopen en daarna lekker terug naar het huisje waar we in verblijven.

Maandag begint de dag met vragen aan Jo of ze werk voor ons heeft, gelukkig heeft ze dat. Ook moet ze zelf even weg, dus ‘passen’ wij op de camping. Heel leuk, dan zitten we samen bij de receptie en staan we mensen te woord die langskomen of een boeking hebben gemaakt. We kunnen al bijna deze camping runnen haha. S’avonds eten we lekker zelfgemaakte pizza in ons huisje. Een aantal kilometers verderop is al een aantal uur een bosbrand aan de gang. Bij het daglicht zien we veel rook maar als het donker wordt zien we pas hoe groot het is, want we zien gewoon de oranje-gloed vanuit ons huisje! Heel bizar om te zien en  te bedenken dat de overheid dit vaak in Australië zelf aansteekt! Dit doen ze preventief, zodat als er een grote bosbrand komt, dit niet gemakkelijk kan overslaan naar nieuwe plekken. Gek toch?

Dinsdag begint Bren de dag met het afschilderen van de grote watertank op het terrein, Mich gaat samen met de zoon van Jo de hondenkennels afmaken. Die willen ze hier graag voor het paasweekend af hebben, zodat mensen die een dagje weggaan, hun hond kunnen achterlaten.
We werken vandaag veel en rennen savonds nog een rondje.

Woensdag maken we de camping gereed voor alle mensen die vanaf morgen gaan komen. We ruimen alle troep op en zetten een grote gehuurde tent op.  Dit weekend is de hele camping vol met mensen dus het moet er allemaal netjes uitzien. De hondenkennel hebben we vandaag helemaal afgemaakt en is klaar voor gebruik!

Donderdag doen we eerst wat klusjes op de camping en moeten ons huisje helaas gaan verlaten voor nieuwe gasten. Vanavond dus weer eens in de tent! Nadat we dit allemaal hebben schoongemaakt en wat klusjes hebben gedaan, gaan we daarna samen gezellig naar Albany. Mich wil naar de kapper en daar moeten we toch wat km’s voor rijden (200 totaal haha). Ook doen we hier wat boodschappen. We zijn er even lekker een middagje uit! Voordat we teruggaan naar de camping komen we langs Parry Beach, dit is ook een camping. We weten namens Facebook dat een oude bekende, David, van ons daar momenteel verblijft. Hem hebben we ontmoet, helemaal aan het begin van onze reis! We rijden daar de camping op en zien zijn auto al staan! We verassen hem en hij vind het erg leuk om ons weer te zien! “Hey the Dutchies, the police officers!” roept hij gelijk! We kletsen gezellig met hem en gaan daarna terug naar de camping. We zien dat we net op tijd komen want de camping is al aardig volgestroomd met mensen en het begint erg druk te worden. Jo kan ons nog wel even gebruiken en we gaan samen met haar houtblokken rondbrengen voor het kampvuur van alle gasten.  Als het later is, mogen we de keuken van Jo gebruiken om wat eten voor onszelf te maken. Hier koken we ook wat voor haar en dineren gezellig samen. Daarna gaan we de tent weer eens in! Grappig, lang geleden maar wel weer een koude nacht!

Vrijdagochtend worden we uitgenodigd bij Jo te komen ontbijten. Zij heeft visite dus we zitten lekker aan een volle tafel bacon&eggs te ontbijten! Daarna gaan we aan het werk. We moeten een tent opzetten en een andere afbreken, een chalet schoonmaken. Ook de dagelijkse klussen, de keuken schoonmaken en het douche en toilettenblok. Daarna helpen we Jo nog in de tuin voor de bbq vanavond en zijn we smiddags uitgeput! Wel lekker geld verdiend deze week. Einde van de dag hebben we gezellig een barbecue met kampvuur en wordt het flink laat. Wat een gezelligheid! Een echte familiebijeenkomst waar wij ook zijn uitgenodigd, superleuk om zo een echte Australische traditie mee te maken. Net als met kerst brengt iedereen zijn of haar tijd volledig met familie of vrienden door, de sfeer is erg goed!

Zaterdagochtend begint onze dag met het schoonmaken. De hele camping staat vol met mensen, alle plekken zijn bezet. Alle 57 campingplekken zijn bezet en ook alle 3 de huisjes en 2 chalets. Er zijn wel meer dan 200 mensen in het park! De camping keuken is dus een rotzooi! Mensen laten alles slingeren en ruimen hun vaat niet op. Dit mogen wij dan dus mooi opruimen.. Ook het toilettenblok en de douches zijn een rommel. We maken alles weer netjes en ruimen de vuilnis ook op. Die brengen we naar de eigen vuilnisbelt een paar kilometer verderop. Dat is hier heel vreemd, want hier dumpen ze gewoon hun eigen afval in en groot gat en wordt eens in de zoveel tijd zelf verbrand. Het stinkt er enorm en overal ligt glas en vuil. Ook groot afval zoals koelkasten en olie-tonnen liggen hier weg te roesten. Dit zou in Nederland nooit kunnen en we kijken er elke keer weer van op hoe het hier werkt. Gelukkig is de sfeer op de camping supergoed, er lopen veel kinderen rond en elk avond worden overal op de camping de kampvuren aangestoken, de alcohol vloeit rijkelijk. Jo gaat er vanmiddag op uit met haar familie dus wij mogen weer op de camping passen. We boeken wat nieuwe mensen in en verdienen wat centjes voor Jo!

We blijven hier nog een paar dagen en gaan daarna terug naar Perth! Over 12 dagen vertrekken we al uit dit mooie land, op naar een nieuwe avontuur. Helaas schiet de auto-verkoop niet op. We zijn al enorm gezakt met de prijs maar de reacties blijven uit. Af en toe krijgen we wel berichten maar het is niets concreets. We hebben dus best wel wat stress aangezien we al bijna vertrekken. We hopen op het beste en hopelijk gebeurd er aankomende week iets qua verkoop, anders moeten we toch echt iets anders gaan verzinnen.

Fijn Pasen allemaal! Liefs van ons

1. Moon:
    15 april 2017
    Ik denk dat jullie uiteindelijk daar waar jullie nu zitten terug gaan komen om de camping over te nemen.Jullie weten nu hoe het werkt en zijn geheel in gewerkt .Ik zeg doen ! Dan verhuur je je auto voor trips,zo weer een probleem opgelost .Geen 9 tot 5 baan lekker buiten.En kan ik over komen voor de schoonmaak als Alycia het huis uit is. Zo alles opgelost.
    Ik zeg , fijne Paasdagen dikkekus.
  2. Oma:
    17 april 2017
    ik hoop dat het lukt met de auto!Nog veel plezier en prettige paasdagen.Groetjes,oma.