Campinglife

9 april 2017 - Bow Bridge, Australië

Hallo allemaal,

Een nieuwe week achter de rug, wat vliegt de tijd voorbij. Op het moment dat we dit blog tikken, beseffen we dat de reis in Australië nog maar 17 dagen duurt…. Dat is heel raar om te beseffen, na zo’n lange tijd in dit prachtige land. We moeten dus nog maar even volop genieten van onze tijd hier!

Maandag is er eindelijk wat meer werk voor ons te doen. Omdat de oude camping host de camping hebben verlaten, nemen wij wat taken over. Daaronder valt ook het schoonmaken van de doucheblokken en de keuken van de camping. Dit zullen we schoonmaken om vervolgens zelf gratis op de camping te verblijven, iets wat we eerder deze reis ook al deden, voor ons prima. Vandaag zijn we vooral druk bezig met het gras maaien op de camping. Voor het eerst op een zit maaier.. Alles gaat prima en we werken hard om al het gras weer mooi strak te krijgen. Aan het einde van de middag pakken we samen de vuurkuilen aan. In Australië zijn de mensen dol op het maken van een kampvuur. Voordat de paasdrukte begint, willen we alle vuurkuilen hebben uitgegraven zodat de mensen een groot en veilig vuur kunnen maken, een hele klus blijkt! Aan het einde van de dag zijn we moe, werken, dat is lang geleden! Maar voldaan van het aantal uurtjes dat we hebben gedraaid.

Dinsdag gaat eigenaresse Jo weg, aan ons de taak om de camping te draaien. Het is vrij rustig en we schilderen een silo buiten, het ziet er na ons werk weer strak uit. Het is erg leuk om zo aan het werk te zijn en de camping te veranderen, terwijl we de boel ook nog draaiende moeten houden. Dat houdt in dat we mensen moeten inchecken die nieuw komen, het winkeltje in de gaten houden en wat dagelijkse klusjes oppakken.

Woensdag komt er een groep fietsers overnachten in de luxe huisjes, we maken alles in orde en zetten wat extra bedden neer. Ook hebben ze gevraagd of de camping voor het eten kan zorgen. Bren mag aan de slag om een lekkere couscous salade te maken en we zorgen dat alles er piekfijn uit ziet. De gasten zijn erg tevreden. Inmiddels weten ook de gasten op de camping dat we hier werken. Mich wordt dan ook aangesproken om te helpen met de computer problemen van een ouder stel. Een rondje rustig over de camping lopen is er nu niet meer bij, vanuit alle hoeken vragen mensen ons van alles, leuk om dat eens mee te maken.

Donderdag is het voor ons zelf weer tijd om te verhuizen. Er is ons wederom een luxe huisje aangeboden om in te slapen, omdat deze nu weer vrij is. Hier zeggen we uiteraard geen nee tegen. We trekken dan ook weer lekker in het luxe huisje. Het ruikt er naar hout, heeft een prachtig uitzicht en dat overheerlijke bubbelbad. Einde van de middag drinken we samen met Jo wat drankjes, al snel gaan er ruim 3 flessen wijn en wat biertjes doorheen, lang geleden dat we dronken zijn geweest, we liggen dan ook vroeg in bed, om de roes uit te slapen.

Vrijdag gaan we zelf weer even eruit. Het is een superfijne plek hier maar soms wil je ook eens even van het terrein af. Boodschapjes doen verderop is dan een heerlijke bezigheid. We doen wat inkopen en keren later weer terug naar de camping.

Zaterdag is een dag waarop we nog wat klusjes doen op de camping en de dagelijkse routine zit er goed in. Het blijkt dat we vaak hele nette mensen op de camping hebben, behalve, de backpackers. Het begint ons nu wel door te dringen waarom op veel plekken in Australië de mensen niet erg happig zijn op backpackers, de meeste maken er namelijk een zooi van. Iedere keer als er een aantal backpackers inchecken, weet je dat er problemen komen. Zo zijn ze vaak ’s avonds luid, maken ze een troep van de keuken, ruimen ze de vaat niet op en laten een zooi achter, om over de bevuiling van de toiletten maar niet te beginnen. Wij snappen echt niet waarom. Het lijkt erop dat ze elke cent uit hun betaalde camping willen halen, en denken er een puinhoop van te kunnen maken. Wat dan ook wederom op valt, is dat de Duitsers het ergste zijn. Het duurt dan ook niet lang voor we de eerste mensen aanspreken op hun zooi en de bevuiling van de toiletten, waarop ze het toch maar schoonmaken..

Zondag gaan we er weer op uit. We gaan eerst naar een dorp verderop, waar we 5 maanden geleden voor het laatst waren. Daarna kiezen we uit om naar een prachtige plek terug te gaan. Het is een uitzicht punt over een baai, bovenop de kliffen. We lopen de trappen op en het adembenemende uitzicht wat we eerder hebben gezien, bestaat gelukkig nog steeds. We genieten er heerlijk van de West Australische rust en de prachtige wilde zee met hoge golven. Links en rechts hebben we grote kliffen om ons heen en er waait een nevel van zeewater door de baai, het is er werkelijk prachtig. We kunnen toch wel zeker zeggen dat dit één van onze favoriete plekken in Australië is. De rust, de zee, de golven en het strand, het is net een schilderij. Na een uurtje te hebben genoten op deze plek keren we weer terug naar de camping.

We zijn deze weken ook druk bezig met het adverteren van onze auto, die uiteraard moet worden verkocht, voordat wij het land uit zijn. Op de één of andere manier krijgen we erg weinig reacties op de auto. Het verbaast ons eigenlijk wel een beetje, de prijs is inmiddels al behoorlijk gedaald en er zijn maar weinig auto’s die zoveel extra’s hebben als die van ons. Hoewel het ons inmiddels een beetje zorgen begint te baren, houden we de goede moed. Nadat we de prijs nog wat verder laten zakken, komen de eerste reacties wel binnen, maar nog niets concreets. De komende week zullen we het weer wat drukker krijgen met werk, er moeten nog wat klussen gedaan worden. Het weer zal ook weer wat beter worden. Waar wij 2 weken geleden nog flink de tent uit zweten zonder ook maar te bewegen, staat nu ’s nachts de kachel aan in ons huisje, een wereld van verschil dus!

Komende week krijgen we gelukkig weer wat warmer weer met temperaturen boven de 20-25 graden. Naast dat we wat meer werk krijgen, willen we er zelf ook nog op uit. We zijn van plan wat plekken te bezoeken waar we eerder zijn geweest, onder andere wat mooie stranden. Misschien dat de verhalen dan ook iets spannender zullen worden, haha! We zullen in de komende weken wel een hoop mee gaan maken, zeker als ons nieuwe avontuur begint. Inmiddels zijn er ook al concrete plannen om na onze weken in Bali, Thailand te gaan bezoeken. We willen ons dan voornamelijk gaan richten op de eilanden die in het zuiden van Thailand liggen. Wij gaan zo maar weer eens in beweging komen en een stuk hardlopen om de beentjes te trainen.

Een kort verhaal deze week, maar dat hadden wij al verwacht. We hopen dat we jullie weer snel kunnen vermaken met wat spannendere verhalen… In ieder geval hebben we het nog steeds erg naar ons zin!

Hopelijk lezen jullie onze verhalen nog steeds, tot volgende week!

1. Martien:
    9 april 2017
    Goed bezig daar! Vast goed om te ervaren dat werken ook daar gewoon hartstikke leuk is!;)
  2. Moon:
    9 april 2017
    Eens even wat gas terug nemen en terug kijken op wat jullie allemaal al beleeft hebben is ook niet slecht.Jullie maken zo veel mee dat die harde schijf in jullie hoofd soms ook even gedefragmanteerd moet worden zodat er weer plek vrij komt voor nieuwe belevenissen.
    pak deze "rust"om je op te laden voor nieuwe avonturen die jullie nog gaan beleven. En ook van dit verhaal heb ik weer genoten. Het hoefd niet altijd spannend te zijn hoor. Dikkekus
  3. Jos en Jacqueline:
    10 april 2017
    Hmmm....het staat jullie wel goed hoor zo'n camping beheren.....lekker stoer zo achter de desk en op de motormaaier! Wen er maar niet te veel aan dat vinden ze in Hilversum vast niet leuk...!
    Hartelijk dank voor jullie goede wensen, heel bijzonder dat jullie daar zo aan de andere kant van de bol toch nog aan denken!
  4. Jacques Engel:
    11 april 2017
    Hoi!
    Even over de foto's (hoe kan het anders hè?!). Op de eerste foto zien we Mich op een motormaaier maar even later Brenda achter een met de hand voort te bewegen machientje. Is dat nou de moderne werkverdeling??? Of zie ik dat verkeerd?
    Maar het is toch wel weer een fraai verhaal. Lekker gewoon, normaal.
    Maak er nog wat van! Liefs en
    hartelijke groet, opa Jacques&Hannie
  5. Oma:
    12 april 2017
    vakantie vieren en werken? Maar jullie hebben gelijk,hoor.Er moet toch geld binnenkomen Groetjes,oma