De laatste volle week Australie!

22 april 2017 - Perth, Australië

Zondag staan we op tijd weer op en doen wat klusjes. De toiletten en keuken zijn een rotzooi met alle mensen op de camping. Iedereen heeft zoiets van "wij hebben vakantie dus ruimen onze troep niet op". We moeten andermans afwas doen en de toiletten zijn soms te smerig en we zullen de details besparen.. we hangen affiches op in de keuken dat als mensen dingen uit de keuken gebruiken, ze het ook zelf moeten opruimen. Smiddags krijgen we bericht van de mensen, die misschien geïnteresseerd waren in het kopen van onze auto, dat ze al een andere hebben gevonden en van de koop afzien, balen! We worden er een beetje moedeloos (en chagrijnig) van. Later gaan we samen naar Denmark, een plaatje in de buurt en doen wat boodschappen. Ook lunchen we daar, in een parkje. Terug op de camping, gaan we paaseieren verstoppen voor alle kleine kinderen op de camping. De hele camping staat vol (wel 200 mensen) dus iedereen doet enthousiast mee! We doen paashaas-oren op ons hoofd en vermaken de kinderen. Begin van de avond krijgen we bericht van iemand die geïnteresseerd is in de auto! We maken een afspraak voor dinsdag. Spannend! S'avonds worden we weer uitgenodigd voor de bbq met de familie en vrienden. Super gezellig!

Maandag ochtend worden we wakker en beseffen dat we zojuist onze laatste nacht in de tent hebben gehad! We mogen namelijk vandaag weer in het chalet (yess!) en als de auto morgen wordt verkocht, is het de laatste keer geweest! De meeste camping gasten vertrekken gelukkig dus het wordt een stuk rustiger. We maken alles weer schoon en we zien dat de affiches hebben geholpen, het is allemaal een stuk opgeruimder! Smiddags doen we een grote schoonmaak in de auto. We halen al onze spullen eruit, maken alles schoon (hij is nog nooit zo clean geweest!) en maken hem helemaal klaar voor de verkoop. Ook maken we een begin met het inpakken van onze tassen. Savonds eten we samen in ons huisje en gaan we na een lekker bad, op tijd naar bed.

Dinsdagochtend staan we heel vroeg op. We moeten namelijk een uur rijden naar Albany, de stad voor de autoverkoop. Ook willen we de auto nog even door de wasstraat halen want hij is nog helemaal rood van al het Australische zand. Na de schoonmaak rijden we naar de koper toe en die is al gauw tevreden, hij hoeft niet eens een testritje te rijden! Na de overschrijving nemen we afscheid van 'ons huis'. Zo gek om er iemand anders mee zien weg te rijden..... Jo haalt ons op uit Albany en we rijden samen terug naar de camping. We hebben geluk met zo'n lieve baas! Jo boekt voor ons de tickets terug. We gaan donderdag terug naar Perth, met de bus en de trein! Op de camping doen we nog wat klusjes en worden uitgenodigd voor een bbq door een camping-gast, want het is haar verjaardag. Hier komen we savonds aan en hebben hier een gezellig avond.

Woensdag, onze laatste dag op de camping! We doen onze dagelijkse klusjes, toiletten en keuken schoonmaken. Ook nog wat huisjes. Met gemende gevoelens, want het is zo gek om hier weg te gaan. Voelt alsof we hier bijna wonen! Van onze totale reis in Australië (6maanden) zijn we ongeveer 6 weken hier geweest! We zijn echte Camping hosts geworden en kenden hier al goed onze weg. Jo heeft ons al een paar keer een baan aangeboden, gevraagd ons werk thuis op te geven en lekker hier te komen wonen en werken, verleidelijk maar nee ;-) We kletsen vandaag veel met Jo en halen smiddags haar kleindochter op van de crèche. Savonds eten we met z'n alle Fish&Chips én pizza, drinken onze laatste biertjes samen en geven Jo nog een kado als bedankje voor alles. We hebben het hier fijn gehad en zijn enorm verwend.

Donderdagochtend staan we vroeg op, maken ons chalet schoon en pakken de laatste spullen in. Het past allemaal maar nét. We moeten echt nog wat dingen uitzoeken voor we echt vertrekken uit Australië. Jo brengt ons naar het naastgelegen dorpje Walpole, daar drinken we samen nog een koffie (redbull voor Mich) voor we vertrekken met de bus richting Perth. We nemen afscheid van Jo en bedanken haar voor alles. Het is heel gek om te bedenken dat we elkaar misschien nooit meer zien. Ze zegt dat ze vrienden voor het leven heeft gemaakt en we houden zeker contact! Je weet het natuurlijk nooit, wie weet komen we nog eens in de buurt! We stappen in de bus en beginnen onze lange dagreis naar Perth.
Na 4 uur lang zitten komen we aan in Bunbury, hier zijn we eerder geweest, helemaal aan het begin van onze reis. We stappen hier in de trein en rijden nog eens 2,5uur naar Perth. Einde van de middag komen we aan en vervolgen onze weg naar Bert en Vera. Waar we aankomende week nog gezellig mogen verblijven! We worden weer hartelijk ontvangen en onze logeerkamer is al klaargemaakt! Leuk om weer terug te zijn.

Vrijdagochtend lopen we samen naar een supermarktje en halen wat boodschappen. Einde van de ochtend maken we ons klaar en lopen naar de Ferry toe, die brengt ons na een boottocht naar de overkant van het water en we zijn dan midden in het centrum van Perth. Hier lopen we een rondje en lunchen wat lekkers. Ook staat er een stal met alpaca's waar we even gaan kijken. Na een lange wandeling gaan we weer met de Ferry terug. Het is hier lekker warm, vergeleken met het gebied waar de camping was. Het is zo'n 28 graden en een lekker zonnetje! Einde van de middag gaan we even online om wat dingen voor Nieuw Zeeland op en uit te zoeken.
Savonds eten we gezellig samen met Bert en Vera.

Zaterdagochtend zijn Bert en Vera al vroeg vertrokken, ze gaan een aantal dagen weg en wij passen op het huis. Vandaag doen we allebei ons eigen dingetje. Bren gaat op de fiets de stad verkennen en Mich gaat weer per ferry de stad in. Savonds eten we wat en doen het lekker rustig aan.

Tot volgende week, dan vanuit Nieuw Zeeland!!

1. Jacques Engel:
    22 april 2017
    Hoi jongelui,
    ik kan me goed voorstellen dat het afscheid van de auto wat emotioneel is. Evenals dat van Jo. Maar ja, zo gaat dat in het leven: aan alles komt een eind. Dat kun je je maar het beste bijtijds realiseren.
    Die konijnenoren: zag ik die niet ooit (moet zomaar wat meer dan een halve eeuw geleden zijn...) in de "Playboy" (;-)???
    Groetjes Opa Jacques&Hannie
  2. Emmy:
    23 april 2017
    haha ja die oren.....geweldig! Ja hoor leuk een baan op de camping maar je hebt nooit vakantie en het is echt veel te ver weg! :( Weer in Perth...ziet er bekend uit! Geniet er van en ben benieuwd naar Nieuw Zeeland! xxx emmy
  3. Jaap:
    23 april 2017
    He Mich en Bren, wat gaat het allemaal hard, ongelofelijk dat het Aussie avontuur er al weer op zit, en je afscheid moet nemen van de verschillende huisje (auto en camping)
    Kan goed voorstellen dat het wat gemengde gevoelens met zich mee brengt... maar nu weer op naar het volgende avontuur Nieuw Zeeland en je weer ff goed inlezen in de avonturen van de hobbits om hun paadje te bewandelen! Nog veel plezier het laatste stukkie Aus en een goede reis naar het volgende natuurschoon dikke knuffel
  4. Moon:
    23 april 2017
    Ik zit hier bijna met tranen in mijn ogen ook afscheid te nemenvan jullie huizen. vooral de auto die jullie toch overal in Australie gebracht heeft en waar mee jullie al deze mooie avonturen beleeft hebben.Maar wat fijn dat het toch gelukt is om hem op de valreep te verkopen ( #zondagskinderen) .Ook berijp ik er uit dat ik niet over hoef te komen voor mijn evt plan ,hahaha.Op naar jullie volgend avontuur. Ik zit er klaar voor hoor achter mijn pc. Kom maar op met de verhalen en de foto's. Dikke Kus
  5. Jos en Jacqueline:
    24 april 2017
    Het was leuk om dit avontuur met jullie mee te beleven!
    Goede reis en op naar het volgende land!
    Ook nu kijken we uit naar jullie reisverhalen en vooral ook foto's, veel plezier in Nieuw Zeeland!
  6. Oma:
    26 april 2017
    en nu naar het volgende land.Wereldreizigers!Wat zal het saai zijnin nederland.Maar heel fijn voor jullie ,dat je dit allemaal kunt doen,hoor. Groetjes,oma
  7. Mariëtte:
    27 april 2017
    Hee guys,
    wat heerlijk dat jullie de auto op tijd verkocht hebben gekregen! En wat heb ik genoten van de prachtige foto's en leuke verhalen en video's van/over dit prachtige land (en de aardige mensen). En nu op naar het volgende continent, jawel.....! Heel veel plezier daar en ik kijk uit naar de volgende verhalen, foto's en video's!!
    Groetjes, Mariëtte