Time flies when you're having fun...

26 november 2016 - Bow Bridge, Australië

Lieve volgers en lezers,

Wauw, we zitten hier morgen alweer een maand!

Zoals we vorig week al schreven; mogelijk werk op de camping waar we verbleven. Dit is gelukt! Elke ochtend boenen we de toiletten (3 dames en 3 heren) en maken we de douches (3 stuks aan elke kant) en wasbakken schoon. Verder ruimen we de camp-kitchen een beetje op en vegen we wat aan. De camping is rustig, dus we ruimen het meest onze eigen zooi op! Deze klus elke ochtend duurt niet langer dan een uurtje en zorgt ervoor dat we gratis mogen verblijven en van alles gebruik mogen maken. Verder doen we wat betaald werk, zoals het schoonmaken van de chalets die op deze camping staan en de kleinere huisjes. We verdienen 25 dollar per persoon per uur, dat is in euro’s ongeveer €17,60! Niet gek dus, voor een beetje schoonmaken. Campingeigenaren; Jo en Glenn, zijn super aardig!

Zondag zijn we begonnen met het werk. Er werd ons van alles uit gelegd waar we alle spulletjes konden vinden en we moesten een chalet schoonmaken wat al een tijd niet gebruikt was. Morgen zouden er gasten in komen, dus een flinke schoonmaak! Veel stof, dode vliegen, maar na 2,5 uur de klus geklaard! Bij terugkomst werden we bedankt met ons eerst verdiende salaris en kregen we direct een upgrade naar een huisje! Met een tweepersoonsbed! Wat een luxe… Alle spulletjes uit de auto gepakt en het huisje een beetje ingericht, voor zover dat kan want er staat enkel een groot bed, een koelkast en twee eenpersoonsbedden. Maar voor ons is het luxe!

De volgende dag is Michel ziek. Veel last van hooikoorts (het is hier nu lente en camping is omgeven door weilanden). Michel heeft eigenlijk de hele dag geslapen. We zijn heel even naar een strandje gereden voor wat frisse lucht maar daarna snel weer terug. Uitzieken…

Dinsdag is Michel gelukkig weer beter! We doen eerst wat boodschappen in Denmark, een klein schattig dorpje verderop (45km is verderop, voor de rest ligt er niets tussenin..)
Daarna rijden we door naar William Bay. Dit is een national park met super mooie stranden! Helder blauw water en witte stranden, prachtig.. Ook heb je hier Green Pool en Madfish bay, mooie stranden en ook nog Elephant Rocks! Dit zijn gigantische rotsen die hier in de kust liggen. Heel mooi! Als je in de juiste hoek op het strand staat, lijkt het net of er een groep olifanten van je wegloopt, vandaar de naam, bijzonder om te zien!
Op de terugweg stoppen we bij een toffee-factory! Een bedrijfje wat zelf toffees maakt, maar ook cider en ijsjes! Hier doen we een klein drankje en een groot ijsje, en nemen wat lekkere toffees meeJ Bij terugkomst op de camping kletsen we even gezellig met Jo en Glenn en besluiten we hier tot as maandag te blijven. Om nog wat te helpen met het schoonmaken van de huisjes, als de gasten vertrekken. Dit wordt nog een lang verblijf dus! Als bedankje krijgen we nog een flesje cider en wat eieren uit eigen tuin.

Woensdag vertrekken we eerst weer naar Denmark. Nadat we natuurlijk onze dagelijkse schoonmaak hebben gedaan. In Denmark halen we eerst wat hooikoorts-tabletten voor Michel, dezelfde die hij ook in Nederland gebruikt. Hopelijk helpt dit een beetje. We hebben een heerlijke uitgebreide lunch en daarna rijden we naar Ocean Beach. Mooie stranden bekijken. Het wordt weer wat warmer, dat is fijn! Wel blijft er elke dag flink wat wind.. Bij terugkomst maken we nog twee chalets schoon en verdienen we onze lunch weer terug!

Donderdag doen we eerst  in de ochtend onze schoonmaakwerkzaamheden en vertrekken dan richting Walpole. Hier halen we onze lunch en rijden richting Mount Frankland, een grote berg in de buurt waar we graag van het uitzicht willen genieten. De eigenaren van de camping hadden ons dit al aangeraden om te gaan bekijken. Het schijnt een flinke klim te zijn om er te komen maar het uitzicht zou het meer dan waard moeten zijn! De klim is inderdaad flink, behoorlijk steil en het laatste stuk zijn 303 traptreden en nog een ladder tussendoor! Maar het uitzicht is prachtig! De berg blijkt 411 meter hoog en bovenop zit een torentje dat werd gebruikt door mensen om de bosbranden te kunnen spotten. In de verte zien wij die ook, grote rookwolken die zich over de bossen verspreiden. Langs de weg zie je ook veel afgebrande stukken bos, zo zonde! Na het uitpuffen bovenop de berg, klimmen we weer naar beneden en lunchen we wat. We rijden terug naar de camping via Conspicuous Cliffs. Een bizar strand! Als je denkt dat het niet mooier kan, kom je hier! Via een aantal steile trappen komen we bovenop de kliffen uit, wat een prachtig uitzicht hebben we hier zeg. Na vele foto’s en uiteraard zelf te hebben genoten van ons uitzicht, zijn we naar benden gelopen om het strand op te wandelen. Een prachtige uitgestrekte baai waar bijna niemand is.
Hier hebben we even wat tijd doorgebracht en daarna teruggegaan naar ons huisje. ‘sAvonds wat gegeten en op tijd weer naar bed.

Vrijdag  hebben we ’sochtends eerst twee huisjes, gelijkend op onze, schoongemaakt. Daar komen dit weekend mensen in en wij moeten helaas ook een nachtje ruimte maken. Maar dat is niet heel erg. Daarna is Michel naar Albany gereden om wat spullen op te halen voor de eigenaren van de camping. Maar ook om onze auto eindelijk op naam te krijgen. Na een maand is dit nog niet gelukt. Het werkt hier allemaal iets anders, enige weken geleden bleek dat wat oudere eigenaren hun papieren nooit hebben ingeleverd, de auto kon dus niet op onze naam gezet worden. Na alles te hebben ingeleverd werd er een onderzoek ingesteld. Vandaag was eindelijk de dag dat de auto op naam kwam te staan, wat een opluchting weer! Brenda heeft een wandeling gemaakt van 1,5 uur in de omgeving van de camping. Bij terugkomst uit Albany besluit Mich de auto eens te controleren, gewoon wat algemene dingen zoals olie/remvloeistof/koelvloeistof etc. De auto’s hier verbruiken overal een stuk meer van en het is daarom noodzakelijk dit regelmatig te controleren. Wanneer Mich de oliepeilstok afveegt, opnieuw in het blok steekt, en deze weer wilt aflezen, blijkt de stok DROOG. Shit, hoe kan dat nou, pas nog gecontroleerd!? Glen komt Mich helpen en verteld dat de olie hier gewoon dagelijks gecontroleerd moet worden, de auto’s kunnen hier een hoop verbruiken.  Wat een geluk dat we nog net op tijd waren, bizar! De motor gaat kapot als deze zonder olie was komen te staan, dan waren we verder van huis.  Gelukkig alles weer kunnen bijvullen, uit de historie bleek dat de olie al 8000km niet was vervangen, voor hier is dat te lang, elke 5000km wordt aangeraden. Verder de auto een check gegeven, alles zag er nog goed uit. Morgen een nieuw oliefilter onder de auto schroeven. ‘S avonds hebben we weer een heerlijk kampvuur gemaakt en marshmallows gegeten… Mmmmm… Er wordt morgen 31 graden voorspelt, dus we gaan een lekker strandje uitzoeken om naar toe te gaan. Misschien is het eindelijk weer eens warm genoeg om te kunnen zwemmen!

Zaterdagochtend zijn we begonnen met het schoonmaken en het opruimen van ons eigen huisje en het inruimen van de auto! Ook wel weer lekker dat al onze spulletjes in de auto staan, voelt wel vertrouwd zo J Het is al meteen bloedheet dus nadat we ons in het zweet hebben gewerkt, vertrekken we naar Denmark. Even wat extra olie kopen voor de auto en een klein broodje voor de lunch. Daarna rijden we door naar Waterfall Bay, hier zijn we van de week al langsgekomen en leek ons een mooie plek voor een warme dag. Hier hebben we heerlijk gezwommen, als je eenmaal door het koude water bent, is het heerlijk!! Op het strand wat gelopen en we hier een prachtige waterval die zo op het strand loopt, heel bijzonder. Daarna zijn we allebei in het zonnetje in slaap gevallen, niet te lang gelukkig want we worden snel rood door de felle zon.. Toen we hier zo lagen, dachten we wel even aan alle lieve mensen in Nederland, die rond diezelfde tijd waarschijnlijk aan het krabben zijn of met een dikke jas en sjaal onderweg zijn.. We knepen even in onze handjes dat we een jaartje deze kou mogen overslaan. Na het strand hebben we nog een afscheidskadootje gehaald voor Jo en Glenn, om ze te bedanken voor hun gastvrijheid. Dit zullen we ze maandag overhandigen. Vanavond slapen we weer een nachtje in onze tent.

In ons volgende blog zullen we weer meer avonturen kunnen vertellen, deze week waren we vanwege de fijne camping en wat werk  veel op dezelfde plek…. Tot volgende week!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mariëtte:
    26 november 2016
    Hoi,
    wat zijn het weer mooie foto's en leuke video's en ik vind het te gek dat ik daardoor een klein stukje kan meegenieten van jullie belevenissen! Wat is het een prachtig land en zo stil al die lege stranden! Die enge slangen hoeven van mij niet zo en die spin hoeft van mij helemaal niet, maar geef mij maar een paar van die te gekke kangoeroes en kraaien die lachen (heeft Miep ook nog wat aan, want zij kijkt heel verbaasd waar dat geluid nou weer vandaan komt....!).
    Leuk om te lezen dat jullie vanuit de contacten met camping eigenaars zowel op plekken komen waar een reguliere toerist niet zo snel komt en jullie ook nog wat kunnen terug verdienen!
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto's en video's!!
    Lieve groet, Mariëtte
  2. Saskia:
    26 november 2016
    Hoe leuk is dat dan, dat je gewoon een aantal dagen op een camping wat helpt en je er ook nog wat mee verdient.
    Lijkt mij heerlijk om op zulke verlaten stranden terecht te komen. Wat een rust en zo mooi!
    De slangen vind ik toch echt wat minder, brrrrr vreselijke beesten.
    Super fijn dat het nu met de auto voor elkaar is. Scheelt een hoop gedoe.
    Ben heel benieuwd wat de nieuwe week jullie gaat brengen. Hier wordt het komende week een aantal dagen serieus koud dus best jaloers op het heerlijke weer bij jullie. Geniet en tot volgende week :-) Xx
  3. Emmy:
    27 november 2016
    Wat een mooi verhaal en prachtige fot's weer! Dat is nog eens een novembermaand....en wij hier maar de autoruiten krabben en weer een handje pepernoten naar binnen werken...zo'n spierwit strand en helblauwe zee is wel te benijden hoor! Ben benieuwd naar de komende week! Kus, Emmy
  4. Cees:
    30 november 2016
    Mooi ervaringen van jullie, dus jullie kunnen schoonmaken. Veel plezier nog samen
  5. Robin kuyper:
    3 december 2016
    Leuke verhalen weer! Ik kan wel een stuk schrijven over hoe het in nederland is, maar de korte versie is... KOUD en RAMENKRABBEN!! Dus alle mooie foto's zijn leuk om te zien naast de kachel op standje levensgevaarlijk. Tot het volgende verhaal. Gr robin