Rustig weekje genieten

12 februari 2017 - Eleebana, Australië

Lieve lezers,

Dit was een rustig weekje met weinig avontuur. Een korte blog dus deze keer :-)

Zondag zijn we opgehaald door Gary & Heidi om naar Nelson Bay te gaan. Dat is ongeveer een uurtje rijden maar een prachtig strand! Het is vandaag weer lekker warm. We hebben hier eerst een 161meter hoge berg beklommen. Dit was best een steile wandeling met veel trappen! Prachtig uitzicht over de baai en de stranden.
Vervolgens zijn we naar een strandje verderop gereden en hebben we hier gesnorkeld. Bijzondere vissen gezien maar helaas veel stenen met oesters (auw!) Daarna nog een hapje gegeten samen en weer terug naar huis gebracht. Gary & Heidi vertelde dat zij vrijdag naar Tasmanië vertrekken voor een paar dagen en dat wij dan wel in hun huis mochten zitten, hoe leuk en lief is dat!!!!

Maandag was een hele warme dag en hebben we niet veel gedaan. Het scheelt dat we in een oppas-huis zitten met airco. Dat is echt heerlijk nu! We hebben de beestjes gezelschap gehouden en serie gekeken.

Dinsdag hebben we de auto weggebracht voor een service beurt! Dit was nodig omdat dit nog niet gebeurd was sinds wij hem hebben. Ook moest de olie ververst worden. In de tussentijd hebben wij een bezoekje gebracht aan de sportschool en heeft Bren koekjes gebakken. Dat is fijn nu we in een huis zitten, weer even lekker uitgebreid koken en bakken. Einde van de middag konden we de auto weer ophalen, gelukkig niet te hoge kosten, al is het altijd wel een boel geld!!!! Maar geen vervelende dingen uitgekomen en hij is prima in orde. We hebben bij deze service beurt ook 6 maanden road assistent gekregen, door heel Australië! Dat is fijn, mochten we ergens pech krijgen! Savonds zijn we naar de film, Lion, geweest. Een prachtige film die toevallig ook over Australië gaat! Super leuk om al die dingen te zien en te herkennen! Een lekkere bak popcorn erbij..dat is lang geleden!

Woensdag was het alweer onze laatste dag in het huis. De eigenaren komen pas savonds thuis dus we blijven hier wel tot aan het begin van de avond om nog op de beestjes te passen. We gaan nog een keer naar de sportschool en pakken alles in, rustig aan, want de temperatuur is nog steeds erg hoog. We doen nog een laatste was, nemen afscheid van de beestjes en vertrekken dan richting Eleebana; de woonplaats van Gary & Heidi! Daar worden we lief opgewacht en bewonderen we hun prachtige woning met uitzicht op een groot meer! Wauw! Gary heeft heerlijk gekookt en we voelen ons helemaal verwend. Op het balkon van de woning staat een bak met vogelvoer, hier komen de wilde kaketoes en papegaaien graag eten. Mich krijgt ze zelf zo ver, dat ze uit zijn hand eten!

Donderdag moeten Gary en Heidi gewoon werken, dus vertrekken wij voor een dagje sight-seeing in de buurt. Eerst rijden we naar Blackbutt wildlife reserve. Dit is een soort dierentuin met allerlei dieren uit australie en gratis! Daar houden wij van! We lopen hier een rondje en genieten van de beestjes! We rijden langs een groot winkelcentrum en stranden. Een lekker dagje! Einde van de dag ontmoetten we de zus van Heidi en worden we getrakteerd op een smaakvolle barbecue!

Vrijdag vertrekken Gary en Heidi al op tijd naar het vliegveld, we nemen afscheid en gaan zelf naar het strand: Redhead Beach. Het ligt iets verderop, mooi om daar vandaag door te brengen. Het wordt rond de 40 graden vandaag! We smeren ons goed in en genieten van het mooie strand en de super hoge golven! Er zijn veel surfers en we brengen hier een paar uur door. Einde van de dag hebben we wat gegeten samen.

Dit weekend is een hittegolf voorspeld, iedereen heeft het erover! Het gevaar voor de bosbranden is weer aangewakkerd en er worden voorspellingen gedaan tot 45 graden! Bizar! Zaterdag is Bren naar Shoal Bay geweest, een strand vlak bij Nelson Bay, waar we van de week met Gary en Heidi zijn geweest. Een prachtig strand en enorm rustig, heerlijk! Lekker afkoelen vandaag. Mich heeft de stand-up-paddle board van Gary uitgeprobeerd op het grote meer. Aan het einde van de dag blijkt dat het in de plaats waar onze vorige house-sit was, 46 graden is geweest! Niet normaal... morgenavond wordt er onweer voorspeld, dus dan koelt het weer wat af....

Dinsdag komen Gary en Heidi terug en tot die tijd zijn we nog in hun huis aan het genieten! Daarna zullen we wat meer door moeten rijden en willen we zsm naar Byron Bay gaan!
Tot volgende week!!

1. Jacques Engel:
    12 februari 2017
    Hoi jullie beiden,
    genieten maar! Hier horen/lezen we ook v3el over de hittegolven die Zuid-Australië teisteren. Hier doen we het wel met 5º onder nul...('s nachts). en in het hele land (behalve bij ons) sneeuw. Brrr vanwege de harde, koude wind.
    Zo, hou 't lekker warm daar.
    Groetjes, liefs,
    Opa Jacques&Hannie
  2. Moon:
    12 februari 2017
    wouw wat is het toch een mooi land. Alles is gewoon mooie daar. De kleuren van de vogels! ongelooflijk zo mooi.Weer eens wat anders dan de nederlandse huismus.En ik moet toch eerlijk zijn dat de stranden daar toch wel iets imposanter zijn dat het Almere strand. ;-) .Buiten dat het land en de flora en fauna daar mooi zijn ,wat een mooie mensen ontmoeten jullietoch telkens daar. Wie goed doet goed ontmoet !Geniet voorlopig maar goed dan doe ik hier vanuit koud besneeuwd Nederland mee. Dikkekus
  3. Emmy:
    13 februari 2017
    nou voor een rustig weekje hebben jullie weer prachtige foto's gemaakt van mooie stranden en dieren! en leuk om je verre familie te bezoeken...heel bijzonder! Geniet er van de komende week en succes!! xxx
  4. Jane:
    13 februari 2017
    Ik heb genoten van de foto's. Wat een mooie kleuren van de vogels, de lucht en de stranden. Ik heb gezocht naar Gary om Facebookvriend te worden. Kan hem niet vinden. Kunnen jullie het naar mij sturen? Hij staat ook niet onder de vrienden van Martin.
    Heerlijk dat jullie in hun huis mogen. Even lekker luxe.
  5. Mariëtte:
    15 februari 2017
    Hee guys,
    wat heerlijk om even in een echt huis te kunnen zijn in plaats van een 'huisje' op een autodak! En wij hier maar ploeteren in 10 cm sneeuw (maar ook mooi!) en 's nachts 8 graden onder 0......!
    Mooie foto's weer en ik kijk uit naar jullie volgende blog!
    Groetjes, Mariëtte
  6. Oma:
    20 februari 2017
    wat weer een mooie verhalen,Geniet er maar van,wij zullen wel kou lijden{grapje}