De reis begint....

12 november 2016 - Eagle Bay, Australië

Lieve lezers,

Wat een leuke en fijne reacties allemaal op ons eerste blog. Super leuk om even wat dingen van thuis te horen.

Na onze nacht in Fremantle, zijn we ‘s ochtends vroeg naar de Aldi gereden (ja die heb je hier ook gewoon!). Daar hadden ze een leuke car-fridge in de aanbieding, die we wel graag wilde installeren. Gekocht, maar helaas was hij net een slag te groot. Bij een ander zaakje een kleinere gekocht dus nu hebben we een fridge! J Er kunnen alleen wat blikjes in, stukje kaas en mini worstjes, maar ach.. Hier is Michel trouwens zijn Ray-Ban verloren!! Verschrikkelijk %#@! …Waarschijnlijk op het dak van de auto laten liggen, balen… :-(

Zondag hebben we afgesproken met Bert en Vera om op het strand in Preston Beach te gaan rijden met onze 4x4 auto. Dit hebben we nog helemaal niet geoefend (op ons eerste spontane nachtje in de duinen na). Wij zijn alvast richting Preston Beach gereden, ongeveer 150 km onder Perth om daar een camping te zoeken. Niet veel keus, maar een camping gevonden waar de camping-host nog niet aanwezig was dus hebben we in de tussentijd maar even gerelaxt op het mooie strand van Preston Beach! Heerlijk warme dag (35-39 graden) en door het koele briesje voelt het niet warm aan. Tegen 16.00u zijn we teruggegaan naar de camping om daar in te checken bij de host, maar helaas bleek de camping vol te zitten. Blijkt dat alle Aussies hier zelf in het weekend ook lekker het land in trekken om te kamperen, dus een les voor ons om op vrijdag en zaterdag ruim op tijd een kampeerplaats te reserveren……. Gelukkig hielp de camping-host ons een stukje op weg voor een slaapplek in de buurt, langs de snelweg! Overal in Australië heb je oneindig veel “rest-area’s” langs de wegen met schone toiletten en picknicktafels. Soms zelfs gratis public showers. Heel erg gericht op alle reizigers, erg netjes! Wij zijn dus gestopt bij een plek langs de snelweg, hebben onze tent uitgeklapt en hier een nacht verbleven, gratis!

De volgende ochtend zijn we naar Preston Beach gereden, daar ontmoette we Bert en Vera en wat Nederlandse vrienden van hen. Eerst hebben we de banden van onze auto zo goed als leeg laten lopen (dit voelde heel onnatuurlijk haha) tot ze ongeveer op 1.5 bar zaten. Daarna zijn we het strand opgereden en hebben een track van ongeveer 40 km gedaan, super vet!! Ook een stuk door de duinen gereden en de auto deed het fantastisch! Leuk om je auto zo te leren kennen en te merken dat hij een hele goede en waardige 4x4 is! Na dit avontuur, wat we van onze bucketlist konden afstrepen, zijn we nog wat gaan drinken met Bert en Vera bij een Old Course waar ze zelf alcohol brouwen.. Erg lekker en na een klein drankje weer op weg gegaan, iets noordelijker. Iets minder was dat we er achter kwamen dat onze fijne auto door het 4x4 rijden op het strand een verbruik van 1 op 5 had! Wow…
We zijn doorgereden naar Mandurah, 90 km onder Perth. Hier hebben we een camping opgezocht met douches en hebben voor 2 nachten ingecheckt. Morgen laten we de auto een dagje staan!

We werden wakker geschreeuwd door de groene papagaaien, de eksters met hele grote snavels en alle andere rare vogels hier. Zelfs de kraaien, kraaien hier met een Australisch accent! (Geen grapje, ik probeer hier nog steeds een filmpje van te maken om het te bewijzen!)
Vandaag hebben we een heel stuk gewandeld naar Mandurah, de shoppingmall en het centrum. Even wat dingen bekeken en lekker dagje er lopend uit, ook wel eens lekker die tent niet te hoeven inklappen. S ’avonds nog even in het zonnetje gezeten en lekker wraps met kip gegeten.

Dinsdag; It’s my birthday! ‘s Morgens word ik verast met een versierde tent en een lekker ontbijt! De buurvrouw naast ons, een oude dame van 81, blijkt ook jarig te zijn. Funny! Na het ontbijt pakken we onze spullen in en rijden naar ‘een verassing’… We rijden terug naar het noorden en dan naar Caversham, een wildlifepark! Hier leven alle inheemse diersoorten van Australië. Super leuke dag gehad, met Koala’s geknuffeld en Kangoeroes gevoerd. Daarna zijn we naar Perth gereden en hebben onze middag in het mooie Kings Park doorgebracht. Dit is een enorm groot park midden in Perth met uitzicht over de hele stad en prachtige bomen en planten (groter dan Central Park, NYC). Bij terugkomst bij de auto bleek de accu dood te zijn…….Per ongeluk het kleine koelkastje en de autoverlichting aan laten staan, dit had beide accu’s leeg getrokken! Balen.. maar wel ijskoude cola’s ;-) Nadat we de motorkap hadden opengezet, kwamen er direct twee Chinezen aan die ons wilde helpen en na aansluiten van de startkabels, liep de motor weer gelijk! Gelukkig! Daarna zijn we als verassing naar Bert en Vera gereden. Toen we daar aankwamen was de woonkamer versierd en stond al het eten al klaar, heerlijk en super lief! Hier lekker gegeten (patat met appelmoes!!!) Ook nog taart  en een mooi boek over Australië als cadeau gereden.  Hele leuke avond gehad en zijn nog als laatste verassing een nachtje in een hotel gegaan, lekker een echt bed!!!

De volgende ochtend zijn we nog in Perth rondgereden en hebben de laatste nodige dingen gekocht, acculaders en een krik. Afscheid genomen bij Bert en Vera en daarna richting het zuiden vertrokken. Hier zijn we geëindigd in Jarradale, een rustplek wat gewoon een open terrein was zonder toilet…
Ons eerste kampvuurtje gemaakt! Leuk om te merken dat het steeds wat later donker wordt.. De eerste dagen was het rond 19:00 u al helemaal donker en nu pas 19:45u!

Volgende ochtend zijn we via de Serpentine Falls (mooie waterval) naar Bunbury gereden. Het regent enorm hard!!!! Dus we hebben de halve dag gespendeerd in de McDonalds in Bunbury (met goede wifi!) Hier even van alles bijgewerkt, wat dingen gedownload (expeditie Robinson :-) ). In een van de shopping malls hebben we beide een nieuwe zonnebril gekocht! Jeej! Ook via Gumtree (marktplaats van Australië) hebben we twee mooie hengels en viskoffer gekocht. Daarna zijn we doorgereden naar een Farm Camping! Een boerderij met melkfabriek een paar km verderop, waarbij ze een camping hebben gebouwd. Super leuk en Michel voelde zich direct thuis, (vroeger paar jaar op een boerderij gewoond). Eigenaren beide erg aardig en we waren de enige op de camping. Ze hadden hier een oude silo verbouwd tot luxe douche en een houten huisje als toilet, super grappig. Ook een heel bijgebouw met openhaard en keuken. We hebben gekookt en 'savonds lekker bij de openhaard gezeten. De volgende dag zijn we naar weer Bunbury gegaan, hier hebben we een watertje opgezocht en onze hengels geprobeerd. Was geen heel groot succes want het waaide nogal, volgende keer beter.. Om half vier hadden we afgesproken met de eigenaar van de camping dat we een rondleiding kregen bij de melkfabriek, bizar om te zien. Zon grote fabriek waar alles zichzelf regelt, het personeel moet alleen de zuigers om de uiers legen van de koeien en dit reinigen met een doekje, verder regelt het zich allemaal vanzelf. Na de rondleiding hebben we de auto weer een keer uitgepakt en opnieuw herindeelt en zijn we gaan eten bij de openhaard.

Vandaag, zaterdag hebben we eerst beide wat gesport en hebben rustig ontbeten. We zijn eerst gestopt in Busselton. Zojuist een volle tank getankt voor $1,15 Australische dollar, dit is €0,80 cent per liter!! Niet normaal.. Toch nog iets goedkoops hier in Australië :-)
Keerzijde is dat de auto echt 1 op 7 loopt :-( Haha.. In Busselton zijn we gestopt bij een steiger van 1,8 km lang! Dit is de een na langste van de wereld! Deze zijn we helemaal afgelopen en daarna verder gereden langs de kust richting Eagle Bay. Wat een stranden hier! Prachtig! Turquoise blauw water en witte stranden. Veel mooie plekken gezien waar we later deze dagen zeker even wat stopjes gaan maken :-)

Tot volgende week! Liefs

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Robin kuyper:
    12 november 2016
    Mooi verhaal weer kon jij s'avonds die vogels niet wakker houden met je 'pauw' geluid brenda? (kan dat geluid helaas niet uploaden hier) genieten jullie maar lekker van jullie 35-39 gradenhier is het welgeteld 3 hele graden en s'morgens krabben. Geniet er van en tot het volgende verhaalgr robin
  2. Saskia:
    12 november 2016
    Wat een heerlijk uitgebreid verslag weer. Samen met jullie mooie foto's geeft het een goed beeld van jullie belevingen. Echt heel leuk.
    4x4 rijden en boeren leven roept gelijk een hoop herinneringen op
    Nog koeien bijeengedreven Mich? :-)
    Jaloers op de temperatuur bij jullie. Nadat we eerst enorm regen hebben gehad is het nu echt bibber koud. Dikke jassen, mutsen, sjawls en handschoenen moeten aan. En dan weer ruiten krabben 's morgens, pffff echt niet leuk. Daar tegenover staat wel dat de houtkachel lekker brand en het heerlijk warm en gezellig in huis is. Kortom de herfst/beetje winter is toch echt begonnen.
    Tot volgende week weer, dikke kus
  3. Mario:
    12 november 2016
    Gatverdamme Koala's geknuffeld, dat zijn die luizenbollen die er lief uitzien maar onder de luizen zitten hahaha? Wat komt er straks? Stropdas knopen met zwarte mamba's ofzo ? Have Fun!!!
  4. Mariëtte:
    Hee Bren en Michel,
    allereerst: alsnog van harte gefeliciteerd Brenda!! Wat een omgeving om jarig in te zijn!! Leuke, mooie foto's weer en inderdaad ik heb nog nooit een kraai gehoord op die manier! Rare beesten...............Heel veel plezier weer verder en ik ben benieuwd naar het volgende verslag en de foto's (en video's met geluid: geinig!!)
    Lieve groet, Mariëtte
  5. Emmy:
    12 november 2016
    Leuk! om het autorijden af te wisselen met sporten en een mooie wandeling...prachtige foto's ook! Die lawaai-papegaaien worden ook wel krijskippen genoemd, wat een herrie maken ze he s'morgens! Ik wil wel weer even terug.....veel plezier en kijk uit naar de volgende blog! Veel liefs!
  6. Mathilde Kramer:
    13 november 2016
    Geweldig om te lezen dit, wat een mooie reis. Kijk uit naar het vervolg..
  7. Jacques Engel:
    Hoi Michel en Brenda,
    Wat een geweldige reis tot nu toe! Een mooie foto's. wat mij eraan opvalt: de horizon is op elke foto vrijwel horizontaal! Ja dat heb je nou eenmaal van zo'n ouwe leraar fotografie...!
    Wij hopen op nog meer van die mooie verhalen en plaatjes. Vooral voor jullie voor later als je weer 'thuis' bent.
    Groetjes, Opa Jacques&Hannie
  8. Jaap:
    He lieve Michel en Brenda,
    Super mooie dingen zien jullie toch om jaloers op te worden!!
    Leuk he beetje spelen met autotje wel goed om wat lesjes te hebben toch ff anders als op de weg haha, gelukkig alles nog heel.
    Je komt nog een ergens met zo'n karretje en ja slokkie lusten ze wel ....
    Geniet lekker van al dat mooi's en tot de volgende berichten veel liefs