Van alles naar niets

4 november 2016 - Fremantle, Australië

Lieve familie en vrienden, oprecht geïnteresseerde en toevallige voorbijgangers ,

We zijn er! We ’re here!

Na maanden van voorbereiding, geregel, afscheidsfeestjes en etentjes (en toch ook soms best wat inpak-stress) zijn we eindelijk vertrokken. We telden al heel erg lang alle dagen af, maar nu is het eindelijk zo ver.
Op zaterdag 29 oktober zijn we door een hele grote groep na een emotioneel afscheid uitgezwaaid op Schiphol. Heftig, maar dit hoort erbij…
Na de douane zijn we in ons vliegtuig van Singapore Airlines gestapt, hiermee zijn we naar Singapore gevlogen. De vlucht duurde ongeveer 12 uur!! Na een korte overstap op Singapore zijn we verder gevlogen naar Perth; Australië.
Na ongeveer 3 uur verscheen het bijzondere landschap van Australië onder de vleugels van ons vliegtuig. Bizar blauwe kustlijn en oranje gekleurde dirt-tracks en veel woestijn.
Nadat we geland waren, stonden we al binnen 15 minuten buiten. Hier werden we vrolijk opgewacht door mama(Emmy), die bruin-gekleurd en met een Australische vlag stond te zwaaien.  Door de douane ging het zo snel, dat Gerard de auto nog aan het parkeren was.  Haha :-D

Direct werden we verblijd met een heerlijk zonnetje en blauwe lucht. Wat een verschil met Nederland! We zijn naar ons appartement gegaan in Perth. Een mooi appartement met genoeg ruimte voor ons vieren, en uitzicht op de Perth Rottnest River. Al enige tijd hadden wij contact met een jong stel, dat hun backpack auto verkocht. De dag van aankomst hebben we nog  afgesproken om de auto te bekijken. Met een zware jetlag hier alles bekeken en een stukje gereden, wat een fijne auto! Einde van de dag, samen met vrienden van Gerard, Bert en Vera ( die hier al 8 jaar wonen)  lekker gegeten en daarna vroeg naar bed gegaan.

Maandag zijn we vroeg op pad gegaan, om ontbijt te regelen. Maar eerst het strand bekijken! Perth is erg groot en vinden we erg Amerikaans! Grote brede lanen, grote woningen, en best wennen: links rijden! Stuur in de auto zit ook rechts, zelfs je richtingaanwijzer zit rechts(?) Vreemd.. Dus een aantal keer op de verkeerde weghelft gereden en een stoeprandje geraakt, haha. Maar…beach-view was prachtig! Zelfs al bleek  het een honden-strandje te zijn, dit is hier gewoon een wit strand met helder blauwe zee. De mensen in Australië blijken echt super aardig, tot nu toe allemaal! Iedereen is bereid om een praatje te maken, contact te leggen en nieuwe mensen op weg te helpen, wat een verschil met Nederland…

Na het ontbijt hebben we onze Australische bankrekening geopend, we zijn bij een Boat-Camping-Fishing winkel geweest om even rond te kijken en daarna hebben we onze auto opgehaald, wauw! Dit is echt een droom die uitkomt, en wat wordt het meteen serieus hier… We hebben nog steeds het gevoel dat alles onwerkelijk is en we slechts op een korte vakantie zijn.. Nadat alle papieren zijn getekend, hebben we de verkopers naar hun nieuwe verblijf gebracht, daar hebben we afgesproken om nog contact te houden. Direct hierna zijn we met onze auto naar een parkeerplaats gereden, daar hebben we alle spullen die bij de auto zaten, uitgepakt, bekeken en opnieuw ingepakt. Ook de dak tent werd uitgepakt(wat is dat makkelijk!). We kunnen niet wachten er mee op pad te gaan. Einde van de dag zijn we gezellig bij Bert en Vera wezen eten en geborreld.  Bert en Vera hebben veel van onze vragen kunne beantwoorden en helpen ons op weg om de reis voor te bereiden, wat een fijn gevoel geeft dat!

Dinsdag hebben we mama en Gerard naar het vliegveld gebracht, zij vertrekken weer naar Bali en daarna naar huis. Super leuk deze eerste dagen met hen door te brengen! Nadat we ze hebben uitgezwaaid zijn we naar een dikke shopping-mall gereden om daar vervolgens de eerste benodigdheden voor de reis te kopen, denk aan 3 handige plastic kratten voor kleding, veel water en koelvloeistof.  Eenmaal bij het appartement hebben we de auto ingedeeld en zijn we vertrokken!

Richting het noorden eerst, want we kunnen volgende week pas onze bankpassen ophalen, dus we blijven een beetje in de buurt van Perth rondhangen. We hebben ongeveer 120km gereden en kwamen  uiteindelijk uit op een plaats, waar je alleen als 4wheeldriver kon komen. Breton Bay Beachsite Camping. We gebruiken een app op onze telefoon met allerlei campings, daar stond deze ook op. Free-camp-ground en for real 4w drivers! Michel heeft de 8km gereden en wat een ervaring! Door diep zand en heuvels, hier kon je met een normale auto echt niet rijden! Maar het was het allemaal waard toen we op het eind stuk aankwamen…we hebben onze auto geparkeerd op de laatste hoge duin met uitzicht op de zee! Wauw! Snel de tent uitgepakt want het werd al donker.. en als het eenmaal donker is, is het ook echt donker! Vervolgens ons gasstelletje uitgepakt en ons prakje gemaakt. Heel bijzonder om niemand om je heen te hebben en alleen de zee en de wind te horen. Een koude eerste nacht maar prachtige plek. Wel heel gek om van alle luxe (bed,douche,wc) naar helemaal niets te gaan. Dit is wel even wennen....

De volgende ochtend zijn we snel vertrokken want er bleken ineens super veel vliegen te verblijven op dat stukje strand waar wij stonden. We zijn verder richting het noorden vertrokken en uiteindelijk uitgekomen in Sandy Beach Cape, ook een leuke camping aan het strand. We hebben hier overnacht maar doordat onze rooftent zo hoog is, vingen we veel wind en hebben dus slecht geslapen door de herrie! Deze camping had wederom geen douche, dus we voelen ons nu onderhand best vies en willen douchen. :-(

Donderdag zijn we een stukje terug gereden, naar Jurien Bay! Is een hee leuk beach-dorpje waar veel vakantiehuizen staan, maar waar nu niemand is. Daar hebben we een beetje rondgelopen en heerlijke fish&chips gegeten, jammie! Ook kregen we van de eigenaar een stukje barramundi om te proberen, erg lekker! Daarna zijn we naar de camping gereden, met douche! Hier hebben we eerst de auto opnieuw ingedeeld en zijn vervolgens gaan hardlopen langs het strand. Warm, maar erg mooi! Daarna gedoucht, wat kan dat heerlijk zijn als dat niet meer vanzelfsprekend is. Heerlijk!
S’avonds hebben we bij de buitenkeuken, wat hier bij veel campings gewoon aanwezig is, gekookt en gegeten. Ook van onze vriendelijke overburen wat informatie gekregen over free-campings in de buurt en 2 x gratis bier!

De volgende dag hebben we ons boeltje weer gepakt en snel nog een keer gedoucht! Toen op weg gegaan weer richting Perth. Paar tussenstops gemaakt, bij mooie look-outs. En de Pinnacles! Dit is een stuk woestijn waar allemaal rotsen uitsteken, een heel bijzonder gezicht. Daarna zijn we doorgereden richting Perth. Onderweg kwamen we nog langs een National Park, met Koala's en Kangoeroes!! Veel fotos gemaakt en zo tam! Nice! Daarna doorgereden naar Fremantle, vlakbij Perth. Hier verblijven we een nachtje. Morgen wordt het 35-39 graden dus eindelijk zwemmen :-)

See you next week!
Liefs, Michel en Brenda

1. Saskia:
    4 november 2016
    Hallo lieve schatten, wat hebben jullie al een hoop meegemaakt in minder dan 1 week. Super leuk om te lezen
    Voelt even heel dichtbij :-)
    Wij gaan hier langzaam de herfst/winter in, bah. Volgende week Max 6 graden en s nachts tussen 0 en -5 brrrrr.
    Met Bo gaat het heel goed. Hij heeft z'n bak binnen enkele minuten leeg aangezien er kapers op de kust zijn :-p
    Gezellig met de roedel ri bos vindt hij feest! Ongeduldig als hij is moet hij telkens netjes zitten en wachten om de auto in en uit te gaan of riem om te doen. Je hoort hem zuchten, hahaha.
    Sam staat mij dagelijks op te wachten en komt even kroelen. maar zodra er eten in bakje zit doe ik niet meer mee. Haha goed teken.
    Verder gaat alles hier z'n gangetje.
    Lieverds geniet van al het mooie en bijzondere wat op jullie pad komt. Ook als het wat tegen zit. Uit eindelijk komt alles goed.
    Ik kijk nu al uit naar jullie vlg verhalen. Dikke dikke kus van mij xxx
  2. Leo Tebbens:
    4 november 2016
    Prachtig verslag. Geeft een goede indruk van de eerste ervaringen. Ook de foto's maken het geheel zeer compleet.
    Het is een geweldige start van het avontuur.
    veel succes met jullie onderneming en ik hoor nog. Groetjes. Opa
  3. Guy:
    Lieve Michel en Brenda,
    Fantastisch om te lezen hoe jullie get daar hebben samen! Geniet ervan en let goed op elkaar!

Living the dream!!

Guy
  4. Emmy:
    5 november 2016
    Lieve Bren en Mich, wat leuk om te lezen dat jullie naar , voor ons nu bekende plekken zijn geweest, alleen hadden wij geen 4wheeldrive-huurauto, dus die bijzondere kampeerplekken konden wij niet op: ze zijn prachtig!! De nachten zijn inderdaad koud, door de harde wind aan de kust, maar het is nu al weer een stuk warmer he? Als jullie nog in "Freo"zijn: in de Williamsstreet verkopen ze de echte Aussie hoeden die Gerard ook heeft gekocht (en Uggs...) Ik hoop dat de pasjes snel bezorgd worden , zodat jullie door kunnen! Geniet van het mooie zomerweer en we kijken uit naar het volgende verslag van jullie avontuur down under!! Veel liefs, Emmy & Gerard.
  5. Jaap:
    Hallo lieve Michel en Brenda,
    Fantastisch hoe het de eerste week al vergaat en wat ziet het er allemaal prachtig uit!!
    Gaat nu echt van start met het wonen in de auto en leuk he, het slapen in de daktent (jeugd sentiment haha) Lekker oefenen met het terrein rijden en zorg goed voor elkaar en de mooie auto ( wordt je beste vriend) veel plezier en mooie avonturen.
    We wachten weer met spanning af op de volgende verhalen en foto's
    Howdy
  6. Wieke:
    Hoi Michel en Brenda,

Fijn dat jullie veilig en wel zijn aangekomen! Jullie reisverslag geeft al aan dat het nu al gaaf is!! Wat een fijn gevoel dat jullie de hele reis nog voor de boeg hebben! Geniet samen van dit mega avontuur! Wereldser dan dit kan het bijna niet :-)!

Liefs, Wieke
  7. Robin kuyper:
    Michel en Brenda,
    Goed om te lezen dat alles goed gaat en het nu al super goed bevalt. Super gave foto's hebben jullie al gemaakt. Geniet ervan en hou ons op de hoogte van jullie verhalen en foto's. Dan genieten wij stiekem ook een stukje mee aangezien het hier rond het vriespunt is ;) Gr robin
  8. Mariëtte:
    Hoi Bren en Michel,
    Wat een fantastische foto's!! En wat bijzonder om jullie belevenissen tegen lezen! Ik ben heel benieuwd naar volgende foto's en verhalen! Lieve groet, Mariëtte
  9. Robert:
    6 november 2016
    Lieve Michel en Brenda, goed om te lezen dat het goed met jullie gaat. Het zal vast en zeker allemaal even wennen zijn in het begin, maar met de tijd zal het jullie alleen maar makkelijker afgaan. Het is een reis voor twee en deze zal jullie band alleen maar sterker maken. Als je dit samen kan, kan je alles!

Laat vooral veel van je horen en wees niet zuinig met de foto's! Zo mogen wij er allemaal (kosteloos :D) van meegenieten.

Geniet!

groetjes, Robert
  10. Robbert Zweers:
    Hey Avonturiers!

Super leuk om op deze manier jullie reis mee te lezen. Ik denk dat jullie snel gewend zullen zijn aan het outdoor leven daar. Geniet er van en maak maar veel foto's;) Groetjes Robbert
  11. William:
    6 november 2016
    Wauw wat ontzettend gaaf! Heel veel plezier en geniet van alle mooie momenten!

Groetjes uit een regenachtig Nederland!
  12. Elmer:
    6 november 2016
    Wat een heerlijkheid! Leuk jullie zo te volgen!! Ik kijk met weemoed naar de prachtige die plaatjes! Lekker genieten jullie!
  13. Moon:
    6 november 2016
    wat leuk om nu "eindelijk" wat te horen en te zien van jullie droom! En het is werkelijk een droom.Wat een mooie fijne mensen hebben jullie al ontmoet . Ik blijf jullie volgen op de voet. Geniet, ervaar en blijf bij elkaar ! ;-) een hele dikke kus.