Bye New Zealand, Selamat Siang Bali!

20 mei 2017 - Lovina, Indonesië

Lieve lezers,

Zondag, na onze lange wandeling zoeken we een camping verderop uit. Weer lekker een camping met power en een warme douche, ook het kacheltje draait de hele nacht op volle toeren, die werkt namelijk alleen als we stroom hebben van buitenaf.

De volgende dag gaan we eerst naar een garage voor de auto. De stuurbekrachtiging olie wordt bijgevuld en volgens de monteur was de schade aan de stang oud. Alles doet het weer en Mich belt met het verhuurbedrijf, wederom doen ze moeilijk en we moeten het regelen als we de camper inleveren, ook prima. Alles doet het weer en we leggen het even naast ons neer. We zitten inmiddels in het gebied met hot-springs en modderpoelen waar de modder omhoog stoomt. We bekijken er een aantal en vervolgen dan onze weg richting Hobbiton. Dit is een stadje uit de films van Lord of the Rings en de Hobbit. Hier kun je een tour nemen die je door de filmset heen leidt en er wordt van alles verteld. We kiezen ervoor om de laatste tour van de dag te nemen. Als de tour begint worden we met een bus in een grote groep naar het stadje gebracht. Het is precies zoals in de films en het is er nog erg druk. Maar omdat we de laatste tour hebben genomen, stroomt het al snel leeg waardoor alleen onze tour over blijft. De details die we horen van de films zijn bizar. Ook de omgeving is onwijs mooi en heeft een hoog Efteling gehalte. Ook werken er 7 dagen in de week 7 mensen aan de tuinen. Het gras wordt bijvoorbeeld met de schaar bijgeknipt. Het is een waar sprookje, onwijs mooi! Moe van alle indrukken rijden we naar een gratis camping in de buurt aan het water, we slapen heerlijk, het is er ook rustig.

Dinsdag rijden we alvast richting een nieuwe camping vlakbij Auckland, morgen moeten we namelijk de camper inleveren, daarvoor moeten we de camper schoonmaken en wassen. Om alvast in de buurt te zijn overnachten we op een camping ongeveer 100km van Auckland. Voordat we naar de camping gaan, genieten we van een heerlijke prive spa van mineraal water onderweg, heel fijn die luxe!

Woensdag is het wasdag, zowel voor de camper als de kleding. We hebben voor de komende nacht een motel geboekt want we moeten erg vroeg op en hebben dan ook geen camper meer. Nadat alle spullen zijn gewassen en in het motel zijn achter gelaten, rijden we naar het verhuurbedrijf van de camper. We leveren de camper in en alles lijkt goed te zijn, tot de mailwisseling over de schade binnenkomt. Uiteindelijk moeten we wachten op de grote baas om alles uit te spreken, in de computer staat namelijk dat ze 2500$ moeten inhouden. Gelukkig blijkt de baas een stuk vriendelijker en zegt hij dat alles in orde komt en we ons geld van de reparatie zullen terugkrijgen, gelukkig! We wandelen terug richting ons motel, zetten de wekker om 03:00 en slapen nog een paar uurtjes.

Donderdag gaat het wekkertje vroeg, met de bus vertrekken we richting het vliegveld. Vandaag gaan we richting Bali waar we de ouders van Mich weer zullen zien, spannend!!! We hebben er heel veel zin in. We landen een paar uurtjes later op Sydney waar we een lange overstap hebben (8uur wachten). Na de lange wacht vliegen we met de Boeing Dreamliner naar Bali, een mooi vliegtuig! Als we landen op Bali zijn we binnen no-time buiten, daar staan de ouders van Mich ons op te wachten, superleuk!!! We rijden richting het hotel in Kuta, waar we één nachtje zullen slapen. We drinken samen met de ouders van Mich en vrienden Mario en Sonja wat op een terras, heerlijk om elkaar weer te zien en op Bali terug te zijn, daar was onze eerste vakantie samen.

Vrijdag nemen we de taxi naar het noorden van Bali, naar het plaatsje Lovina. De ouders van Mich hebben daar met Mario en Sonja een villa gehuurd, wij slapen in een hotel een stuk verderop. We droppen onze spullen in het hotel en huren een scooter. Alles gaat weer in de Balinese stijl, overal afdingen en vriendelijke mensen. We doen wat boodschapjes, eten een lunch met drankjes voor 5 euro en rijden daarna richting de villa. Het kost ons 1,5 uur om de villa te vinden, haha! Het voelt weer heel vertrouwd in Bali en op de scooter. We eten 's avonds nog wat in het tentje waar we ook hebben geluncht. Ook boeken we voor maandagochtend weer een dolfijnentrip met een oude bekende, leuk! Savonds zijn we allebei al erg moe en slapen vroeg.

Zaterdagochtend zijn we vroeg wakker, we hebben nog een beetje last van de tijdsomschakeling met nieuw zeeland (daar is het 4u later). We krijgen een lekker ontbijtje en vertrekken later met onze scooter. We rijden een uur en bezoeken een hele mooie Boeddhistische tempel. Het is heerlijk weer en Ook is het super leuk weer zo door de Balinese dorpen te rijden. We zien prachtige groene rijstvelden en zien mooie tempels. Bij een kleine Warung (eettent) eten we een heerlijk bord local food; Nasi Campur met hete boontjes en kip. Ook krijgen we een soepje, die we niet kunnen eten! Zo heet! We halen nog wat lekker fruit bij een stalletje en wat Bingtang (bier), en rijden naar de villa. Hier nemen we een heerlijke verfrissende duik in het zwembad. Wat een luxe... we hebben een hele gezellige middag en gaan straks lekker eten!

Tot volgende week!

Liefs van ons uit zonnig Bali

1. Moon:
    20 mei 2017
    Je moeder zei dat ze wel een traantje heeft gelaten toen ze jullie na zo'n lange tijd weer zag.Volgens mij heeft ze gewoon heel hard staan brullen.Eindelijk haar zoon en haar a.s schoondochter weer in de armen kunnen sluiten . Aan de andere kant betekend dit ook dat jullie mooie belevenis langzaam aan op zijn einde loopt. :-( Heel erg jammer voor jullie maar ook voor mij.Geen mooie verhalen en foto's meer.Gelukkig is het nog niet zo ver en kan ik nog een paar weken genieten van jullie belevenissen. Mooi dat daar op Bali jullie cirkel weer rond is. Daar waar jullie eerste vakantie begon de liefde zich ontpopte en jullie nu plannen hebben om te gaan trouwen. Ik vind het helemaal niet erg om de laaste weken elkedag een verslag te lezen en foto's te bekijken hoor.Nou lieve Mich en Bren geniet van het samen zijn met jullie familie en vrienden.Op naar het volgende verslag.Dikkekus
  2. Jacques Engel:
    21 mei 2017
    Hoi jongelui,
    ja, eindelijk weer eens een reactie van opa Jacques. Ik moest 'even bijkomen' van jullie vorige verhaal waarin de trouwplannen! Ik kan me voorstellen, Brenda, dat je op zo'n moment bij zo'n romantisch uitje niet ander dan 'ja' kan zeggen... Maar je zal er stiekem wel eerder aan hebben gedacht, daar zie ik je best voor aan. Geen hoteldebotel beslissing dus.
    Nou, geniet nog maar even een naar weken. Het 'gewone' leven komt er weer aan.
    We horen wel weer van jullie.
    Liefs,
    opa Jacques&Hannie
  3. Jos en Jacqueline:
    22 mei 2017
    Gaaf zeg dat Hobbiton daar zou ik ook wel een keertje rond willen kijken!
    Maar goed nu Bali, lekker warm na al dat sneeuw en ijs uit New Zealand.
    Geniet er maar goed van voor je het weet zit je weer op weg naar hier, waar het overigens ook lekker warm is, maar niet zo uitzonderlijk mooi en bijzonder als bij jullie....
  4. Oma:
    24 mei 2017
    weer een mooi verslag Geniet er nog maar van.Oma